main-logo
Home

Leerniveau item: Bovenbouw

Beeldverhaal over adhd

Met dit beeldverhaal leg je jongeren en hun ouders uit wat adhd is. Ook vertellen we hoe ouders hun kind met adhd kunnen helpen. Dit beeldverhaal is beschikbaar in het Pools, Tigrinya, Arabisch en Nederlands. [link url='https://www.lowan.nl/wp-content/uploads/2021/01/Pools-A4-brochure-ADHD.pdf' target='_blank' icon='arrow']Beeldverhaal Pools (adhd)[/link] [link url='https://www.lowan.nl/wp-content/uploads/2021/01/Tigrinya-A4-brochure-ADHD.pdf' target='_blank' icon='arrow']Beeldverhaal Tigrinya (adhd)[/link] [link url='https://www.lowan.nl/wp-content/uploads/2021/01/Arabisch-A4-brochure-ADHD.pdf' target='_blank' icon='arrow']Beeldverhaal Arabisch (adhd)[/link] [link…

lees meer

Beeldverhaal over autisme

Met dit beeldverhaal leg je jongeren en hun ouders uit wat autisme is. Ook vertellen we hoe ouders hun kind met autisme kunnen helpen. Dit beeldverhaal is beschikbaar in het Pools, Tigrinya, Arabisch en Nederlands. [link url='https://www.lowan.nl/wp-content/uploads/2021/01/Pools-A4-brochure-Autisme.pdf' target='_blank' icon='arrow']Brochure in het Pools (autisme)[/link] [link url='https://www.lowan.nl/wp-content/uploads/2021/01/Tigrinya-A4-brochure-Autisme.pdf' target='_blank' icon='arrow']Brochure in Tigrinya (autisme)[/link] [link url='https://www.lowan.nl/wp-content/uploads/2021/01/Arabisch-A4-brochure-Autisme.pdf' target='_blank' icon='arrow']Brochure…

lees meer

Alle Talen

De reeks van 8 lessen zorgt voor verbinding tussen het Nederlands en de moedertalen van de leerlingen. De kennis en het gebruik van de Nederlandse taal nemen toe, maar ook het vertrouwen, de erkenning, en de onderlinge samenwerking in de multi-etnische klas. Het materiaal is mede ontwikkeld door het Mundus College in Amsterdam, en…

lees meer

SEL werkbladen

Door de coronacrisis verandert er veel. Voor volwassenen en kinderen. We hebben verdriet omdat er mensen ziek worden. We vinden het afschuwelijk dat niet alle mensen beter worden. We zijn boos als mensen zich niet aan de afspraken houden. We zijn bang dat de crisis nog lang gaat duren. Er gebeuren ook mooie dingen.…

lees meer

Cries-13

De CRIES-13 is een korte screeningslijst om een posttraumatische stress stoornis (PTSS) bij kinderen en jongeren van 8 tot 18 jaar vroegtijdig te signaleren. Doel Doel van de CRIES-13 is het vroegtijdig signaleren van posttraumatische stress (PTSS) klachten bij kinderen en jongeren. Doelgroep Kinderen van 8 tot 18 jaar die één of meer ingrijpende gebeurtenissen…

lees meer

BabaDada

Een visueel woordenboek. Thematische georganiseerd en in bijna iedere taal. Thema's zoals: school, transport, stad, huis, kleding en eten. Leerlingen kunnen het zelf heel makkelijk in de taal zetten die bij hen past.

lees meer

Woordenschat “Om je heen”

In deze werkboeken leren kinderen door het maken van puzzels op een speelse wijze nieuwe begrippen, woorden en de juiste schrijfwijze ervan kennen. De beeldpuzzels hebben thema’s die dichtbij de leerling liggen zoals de eigen klas, het eigen huis, vervoer, kleding en huisdieren. Natuurlijk is elk volgend deel wat moeilijker dan het vorige: in…

lees meer

Kidsweek in de Klas

Kidsweek is een wekelijkse krant met nieuws uit Nederland en de rest van de wereld. Bij de krant zit een kerndoeldekkende methode begrijpend lezen voor groep 4 tm 8 met wekelijks nieuw lesmateriaal. Daarnaast worden bij de digitale methode Wereld & Taal de (kern)doelen van wereldoriëntatie en taal geïntegreerd aangeboden aan de hand van…

lees meer

Nu woon ik hier

Dit verwerkingsboek voor nieuwkomers is een een werkboekje speciaal voor kinderen met een migratie-achtergrond. Het heeft als doel herinneringen aan het thuisland een plek te geven. Kinderen kunnen in het boekje hun eigen verhaal kwijt met behulp van creatieve opdrachtjes: een tekening maken van 'mijn lekkerste eten in het land waar ik vandaan kom'…

lees meer

NT2, praat mee! 11+

Met de leer-luisterboeken van NT2, praat mee! en de auditieve ondersteuning d.m.v. de Voorlezer kunnen leerlingen zich vanaf het eerste moment al luisterend een basiswoordenschat eigen maken. Bij de opzet van de leer-luisterboeken zijn 3 principes van belang: 1. Een in omvang sterk begrensd woordmateriaal; 2. Voortgang in kleine stappen met opzettelijke herhalingen; 3.…

lees meer

Deel deze pagina