Structureel aan kwaliteit werken
Een beredeneerd aanbod met een cyclische aanpak
Kwaliteitszorg
Een veilige plek voor iedere leerling zodat de groei optimaal is. De leerling zien! Een passend aanbod met een afwisselend programma. Met een regelmatige interval toetsen, analyseren en weer vooruit kijken. De leerkracht en leerling ondersteunen waar nodig.
Tijd om te wennen
Het eerste contact. Een mooi volledig intakegesprek. Uitspreken van verwachtingen naar ouders. Aangeven wat zij van school kunnen verwachten. Een goede schoolgids. En dan.. een mooie start in de klas. Een maatje die dezelfde taal spreekt. Hoe start je deze eerste 3 weken?
verschillen maken de wereld mooier
Herkomstlanden
Door meer te weten over de achtergrond van de leerlingen (religie, cultuur, taal en herkomstland) kunnen we de leerlingen beter begrijpen. Via de onderstaande link meer informatie over de verschillende herkomstlanden.
In gesprek met elkaar
Oudergesprekken gaan over vertrouwen en begrip. Hoe voer je een goed oudergesprek met ouders waarmee je de taal niet deelt? Wanneer gebruik je een tolk? Maak je gebruik van de LOWAN korting bij Global Talk.
Programma op maat
Beginsituatie is vastgesteld en nu? Welke doelen voor welke vakgebieden en met welke interval worden de toetsen afgenomen? Wat is wijsheid?
Wat helpt als het even niet lukt?
Vaak is er weinig bekend over de leerling. Stagneert de leerling? Toont de leerling opvallend gedrag? Hoe lang heeft een leerling nodig om te settelen? Hoe is de thuissituatie? Waar is hulp beschikbaar voor deze leerling?
Meten = weten
Hoe stel je de beginsituatie vast? Welke toetsen kun je gebruiken bij een nieuwkomer?
Afscheid nemen van leerlingen
Wat moet je doen als er een leerling vertrekt? Wat doe je praktisch in de klas? Welke administratieve handeling doe je? Wat communiceer je naar de vervolgschool?