Inhoud
Geef jij les aan nieuwkomers of anderstalige kinderen en zoek je handvatten om beter op hun onderwijsbehoeften af te stemmen? Volg dan het programma ‘Omgaan met anderstalige kinderen in de klas’ met vier inspirerende sessies over instroom, doorstroom en didactische aanpak.
Doelgroep
- Gericht op leerkrachten die te maken hebben met instroom van anderstalige leerlingen in het reguliere onderwijs.
- Soms vanuit een taalschool, soms ook door directe plaatsing.
Vragen die aan bod komen:
- Hoe is de ontwikkeling van deze kinderen op de Nederlandse basisschool?
- Welke achtergronden nemen zij mee?
- Wat betekent het denken vanuit verschillende culturen voor de communicatie met kinderen en ouders?
- Is het verstandig om met vluchtelingenkinderen over hun trauma(’s) te spreken?
- Wat moet je weten van de taalontwikkeling van kinderen die meertalig opgroeien om hen goed onderwijs te bieden?
- Mogen kinderen die thuis een andere taal spreken deze gebruiken op school?
- Hoe gaat de meertalige ontwikkeling bij kleuters?
- Is dat anders en wat is een passende aanpak?
Interesse in deze cursus?
Wil je een aanpassing doorvoeren in deze cursus?
Wijzigen