Leerniveau item: Route 1

WoordWinst-2

WoordWinst 2 sluit aan op de eerste reeks WoordWinst. WoordWinst is een serie van makkelijk te lezen verhalen met thema’s die ontleend zijn aan de thema’s bij de inburgering. Geschreven door NT2 docent Johan van Caeneghem met illustraties door Rowan van Gemen. Woordwinst 1 is op weg naar A1. De nieuwe serie WoordWinst 2…

lees meer

Mijn naam is Anne

Op haar dertiende verjaardag krijgt Anne Frank een dagboek. Het is 12 juni 1942, en Anne en haar familie gaan onderduiken in Amsterdam. Anne schrijft in haar dagboek alsof ze brieven aan een vriendin schrijft. Elke brief begint met: Lieve Kitty. Anne vertelt ‘Kitty’ over haar dromen, twijfels en verlangens. Over haar eerste kus,…

lees meer

Het talent van… (serie)

Wie ziet het talent van dat ene kind? Dat zich verzet en opstandig is, of eenzaam en verdrietig? Of dat juist altijd opvallend behulpzaam en zorgzaam is? Op een speelse manier laten de schrijvers van de serie Het talent van... jongeren ervaren dat elk mens talenten heeft. En zij moedigen aan die talenten te…

lees meer

Verhalenvertellers

Verhalenvertellers is een verzameling verhalen van jonge mensen uit alle windstreken. De verhalen in dit boek hebben thema's als dromen, avonturen, wensen, maar ook verdriet. De verhalenvertellers vertellen bijvoorbeeld over de vlucht uit hun moederland of hun ervaring met het wennen in een nieuw land. Alle twintig verhalen in Verhalenvertellers zijn beschikbaar in twee…

lees meer

Anne Frank in het kort

Dit boek is de extra makkelijke biografie van Anne Frank, voor mensen die op weg zijn naar A2-niveau. Anne Frank in het kort vertelt over het leven van de joodse Anne. In 1942, tijdens de Tweede Wereldoorlog, moest zij onderduiken. In haar dagboek schrijft ze over deze tijd. De biografie is een combinatie van…

lees meer

O jee, een NT2-leerling in het praktijkonderwijs. NT2-handreiking voor docenten.

Het praktijkonderwijs heeft te maken met veel instroom van NT2-leerlingen (vanuit zowel de ISK als PO). Zij zitten nog midden in hun tweedetaal-verwervingsproces en moeten hun Nederlandse taalvaardigheid nog verder ontwikkelen. Idealiter doen zij dat zo veel mogelijk in de alledaagse schoolsituaties bij de verschillende vakken in het praktijkonderwijs. Om de NT2-leerling hierbij goed…

lees meer

Praat je mee?

Met TaalCompleet Praat je mee? help je jouw leerlingen toewerken naar praktische doelstellingen. In Praat je mee? ligt de nadruk op het activeren, participeren en de zelfredzaamheid van de leerling. Hierbij wordt géén gebruik gemaakt van het schrift. Met deze activerende, blended-learning methode werk je aan: - spreekvaardigheid van niveau 0 naar A1 -…

lees meer

Alternative ways

Alternative Ways (To Learn A Language) is de naam van een toolkit, ontwikkeld om te voorzien in een andere lesbenadering voor laaggeletterden en langzaam lerenden. De kit is ontwikkeld in het Europese Erasmus+-project met partners uit vier verschillende landen. Als docent kun je met de toolkit eenvoudig een les samenstellen, gevuld met actieve oefeningen…

lees meer

Woordbetekenis

De meeste woorden hebben meerdere betekenissen. De juiste betekenis van een woord kan vaak alleen uit de context van een zin gehaald worden. Hier wordt in dit werkboek mee geoefend. In telkens twintig zinnen staan de woorden aangegeven met dezelfde betekenis als een van de keuzewoorden. Door het juiste antwoord in te vullen en…

lees meer

Beeldverhalen

Beeldverhalen helpen jongeren om psychische problemen beter te begrijpen. Met nieuw ontwikkelde beeldverhalen hebben hulpverleners een middel om de kennis en het begrip van deze jongeren en ouders over vier veelvoorkomende psychische problemen te verbeteren: ADHD, autisme, depressie en gedragsstoornissen. Een vijfde verhaal over trauma is in de maak. Ook voor scholen: Bijvoorbeeld om…

lees meer

Wil je een cursus toevoegen aan dit overzicht?

Deel deze pagina