main-logo
Presentaties
LOWAN-materialen

Presentaties

Goed leesonderwijs in de ISK betekent ondersteuning op maat

In de ISK streven we ernaar leerlingen met een zo hoog mogelijk leesniveau te laten uitstromen. Dit vraagt om goed leesonderwijs waarbij steeds gekeken wordt naar de instructie- en ondersteuningsbehoeften van de leerling. Die behoeften verschillen per leerling: het startniveau van leerlingen kan erg uiteenlopen. Kan de leerling goed lezen in de eigen taal? Heeft de leerling ervaring met alfabetisch schrift? Heeft de leerling eerder leesproblemen ervaren? De ondersteuning die de leerlingen nodig hebben kan dus variƫren van klassikale instructie tot verlengde instructie of individuele begeleiding. Dat helpt ook om zicht te krijgen op eventuele leesproblemen of dyslexie. In de presentatie wordt gekeken naar verschillende ondersteuningsniveaus en hoe je dit praktisch vorm kunt geven op school. Wie heeft welke rol en welke activiteiten kun je uitvoeren? Bekijk ook de LOWAN themapagina en community over dit onderwerp.

 

thumnail

Informatie

  • Auteur: Femke Scheltinga
  • Jaar van uitgave:2022

Deel deze pagina