Binnenkort beschikbaar
Voorbeeld Technisch Lezen:
Als een leerling nog niet op leeftijdsadequaat niveau leest, is intensief leesonderwijs nodig. Laat de leerling eventueel aansluiten bij anderen met hetzelfde niveau, maar controleer voortdurend of het aanbod passend blijft. Een leerling op een eigen leerlijn kan een lager leertempo hebben, terwijl je de nieuwkomer juist wilt laten versnellen.
Bestaande structuren zijn individuele leerlingen of groepjes met extra ondersteuning in jouw groep of op school. Kijk of de leerling daar (tijdelijk) bij kan aansluiten.
Groepsplan/-overzicht
Sluit de leerling aan bij de groep voor een vakgebied?
- Neem dan de onderwijsbehoeften van de (nieuwkomers)leerling mee in het groepsplan-/overzicht;
- Zorg voor een korte, middellange en lange (zorg)cyclus;
- Heeft de leerling dezelfde hiaten als groepsgenoten. Sluit daarbij aan.
Individueel plan
Sluit de leerling niet aan bij de groep voor een vakgebied? Maak dan een individueel plan:
- Stel een perspectief vast met passende streefdoelen voor een bepaalde periode;
- Plan leerdoelen en stem het aanbod hierop af;
- Versnellen waar mogelijk;
- Neem de leerling mee in de korte, middellange en lange (zorg)cyclus van de groep.