main-logo
Presentaties
LOWAN-materialen

Presentaties

Aandacht voor welbevinden op school

Wat leerlingen, schoolpersoneel en ouders nodig hebben voor het ervaren van welbevinden op school hangt onder andere samen met de achtergrond van de leerlingen, de school en het schoolpersoneel. Iedere school heeft een eigen karakter, deels expliciet en zichtbaar, deels impliciet aanwezig. Als er (veel) vluchtelingenkinderen en andere nieuwkomers op school zitten betekent dit dat er bijvoorbeeld meer rekening moet worden gehouden met taal, met mogelijke traumatische gebeurtenissen, met mogelijk (tijdelijk) gebroken gezinnen, een migratieverhaal etc. Hoe geef je invulling aan een aanpak Welbevinden op School, met wie doe je dit, en wat kan het NPO hierin betekenen? Samen met schoolpsycholoog en hoofdopleider bij het RINO Hanneke Visser – van Balen ontwikkelde Anna de Haan, adviseur bij Pharos, een toolkit voor scholen met nieuwkomers. In deze presentatie meer informatie over hoe je het beste kunt werken aan het welbevinden en hoe je de toolkit kunt inzetten.

thumnail

Informatie

  • Auteur: Hanneke Visser – van Balen en Anna de Haan
  • Jaar van uitgave:2021

Deel deze pagina