Doelen

Rene de Vos (De Kernschool, Zaandam) presenteerde op een LOWAN studiedag een systematiek die het nieuwkomersonderwijs heeft veranderd. Tussendoelen en einddoelen zijn voor leerlingen in kaart gebracht. Deze tussendoelen en einddoelen waren niet voor iedere leerling hetzelfde. Aan de hand van diverse criteria kon een leerling in een lijn geplaatst worden. Deze criteria waren:
– leeftijd
– wel/niet naar school geweest
– wel/niet bekend met latijns schrift.

Deze lijnen met doelen zijn door diverse scholen doorontwikkeld. Hieronder twee voorbeelden van dit soort lijnen met doelen.
icon-purple-fileDe minimumdoelen die gehanteerd worden door de ITK Haarlem (Excel)
icon-purple-fileDe streefdoelen 0-40 weken die gehanteerd worden de taalklas in Emmen (pdf)
De streefdoelen 40-80 weken die gehanteerd worden in de taalklas in Emmen (pdf)
De streefdoelen 80-120 weken die gehanteerd worden in de taalklas in Emmen (pdf)
De streefdoelen 120-160 weken die gehanteerd worden in de taalklas in Emmen (pdf)

Contactgegevens PO

Boudien Bakker en Marieke Postma
b.bakker@lowan.nl
+31 (0)6 - 52 858 732

Reacties zijn gesloten.