Inhoud
Taaldenkgesprekken zet leerlingen aan tot nadenken en praten. Ze bouwen kennis, begrip en inzicht op en leren tegelijk veel taal. Het gaat niet om een goed of fout antwoord. Centraal staat wat de leerlingen bedoelen. Niet of ze het al in correct Nederlands kunnen zeggen. Door het uitdagende gespreksonderwerp zijn leerlingen zo gemotiveerd dat ze hun uiterste best doen om hun bedoelingen te verwoorden. En al doende worden leerlingen taalvaardiger in het Nederlands.
Taaldenkgesprekken zijn een krachtig didactisch middel om te leren en dan ook essentieel in het (nieuwkomers)onderwijs. Anne-Christien van Stichting Taaldenkgesprekken laat zien hoe je deze gesprekken kunt inzetten in je taalonderwijs en in de vakken. Ook vertelt ze hoe je met deze gesprekken kunt werken aan burgerschap. Ze baseert zich onder andere op de handreiking Rijke gesprekken van SLO en de daarbij behorende lessenserie Wat een talent!

Interesse in deze cursus?
Wil je een aanpassing doorvoeren in deze cursus?
Wijzigen