Categorie item: Communicatie
Lopend Vuurtje geeft mij mijn passie voor het onderwijs terug!
Stichting WPF heeft Bureau MUTANT gevraagd een praktijkonderzoek uit te voeren dat antwoord geeft op de vragen: Hoe past vredesonderwijs in het reguliere onderwijs? Welke interventies en activiteiten hanteren leerkrachten om vrede in de groep en school te bevorderen? En hoe maken zij daarbij gebruik van het materiaal van ‘Lopend Vuurtje’?
lees meerEritrese statushouders in Nederland
Een kwalitatief onderzoek over de vlucht en hun leven in Nederland. In het onderzoek "Eritrese statushouders in Nederland" van het Sociaal en Cultureel Planbureau komt aan het licht dat de Eritrese statushouder nog maar weinig vertrouwd is met Nederland en er zich een grote afstand bevindt tussen de Eritrese statushouders en de Nederlandse samenleving.…
lees meerDe wereld ontdekken in de klas. Hoe nieuwkomerkinderen met elkaar en met leerkrachten een gedeelde wereld creëren
Deze rapportage beschrijft de resultaten van het tweejarige onderzoeksproject ‘De wereld ontdekken in de klas’. In dit CEPM project is door onderzoekers van de Marnix Academie, de iPabo en de Universiteit van Humanistiek op twee basisscholen onderzoek gedaan naar de kennis, kunde en kwaliteiten van leerkrachten om van klassen waarin kinderen van nieuwkomers instromen…
lees meerSamenleren op een superdiverse school
Met de komst van nieuwkomers neemt de diversiteit op onze scholen toe. We spreken over superdiversiteit. De leraar wordt gevraagd het samenleren te stimuleren, maar wat is daarvoor nodig? In deel 1 wordt op grond van theoretische inzichten beschreven wat de leraar onder andere kan doen op het gebied van identiteitsontwikkeling, groepsvorming, ouderbetrokkenheid en…
lees meerWil je een cursus toevoegen aan dit overzicht?
- 1
- 2