Bekijk menu

Nieuws

Alle nieuws uit het primair onderwijs

Save the date: studiemiddagen in maart 2026

Meerjarenmodel 940x370 1

Komend schooljaar focussen we op de doorgaande leerlijn van de nieuwkomer. Dit doen we door webinars, informatie op site en regionale studiemiddagen op 6 plekken in het land. Deze middagen zijn gericht op de doorstroom en ondersteuning van nieuwkomers in het regulier basisonderwijs. Met een lange termijn visie en een stevige doorgaande lijn versterken we het onderwijs aan deze doelgroep. De studiemiddag is speciaal bedoeld voor directies en intern begeleiders/kwaliteitcoördinatoren uit zowel het reguliere als het nieuwkomersonderwijs. Want samen maken we deze doorgaande lijn sterk! 

Inspireren door regionale experts

De regionale studiedagen bieden een unieke kans om meer te leren over onderwijs aan nieuwkomers, je te laten inspireren door regionale experts, en kennis en ervaringen uit te wisselen tussen taalscholen en reguliere basisscholen. Het programma zal bestaan uit inspirerende lezingen, workshops en interactieve sessies, speciaal gericht op de uitdagingen en kansen binnen het basisonderwijs.  

Noteer alvast de data in je agenda:

Regio  Datum   Plaats  Hoofdspreker 
Brabant en Limburg  2 maart 2026  Eindhoven  Anne van Buul 
Zuid-Holland en Zeeland  5 maart 2026   Rotterdam  Ria Goedhart 
Groningen en Drenthe 9 maart 2026   Paterswolde Joanna Duarte
Noord-Holland en Utrecht  12 maart 2026    Breukelen  Hanna Kuijs 
Overijssel en Gelderland 16 maart 2026    Deventer  Sharon Unsworth
Friesland en Flevoland 26 maart 2026 Leeuwarden Mirjam Günther 


Studiedag op 24 november 2025

Maandag 24 november 2025 organiseren we weer voor kc/directie-leden die in het onderwijs aan nieuwkomers werken een studiedag. Deze studiedag zal ook gaan over deze doorgaande lijn. Wat is nodig voor een sterke overdracht? Hoe zorgen we voor een doorgaande lijn? Wat is er nodig voor meerjarige ondersteuning?Meer informatie over het programma en de inschrijving volgt na de zomervakantie.

Flyer studiedagen 2025-26

Deel deze pagina