Vakliteratuur
Vakliteratuur nieuwkomers PO
De school als doorgangshuis, omgaan met tijdelijke migratie in het onderwijs
In dit Working Paper wordt ingegaan op het komen en gaan van migrantenkinderen. De verblijfsduur van migranten in Nederland verschilt onderling sterk en is bovendien vaak onvoorspelbaar. Voor het onderwijs leidt deze mobiliteit tot onvoorspelbare zijinstroom en zijuitstroom van migrantenleerlingen. Steeds vaker fungeren scholen als een soort doorgangshuis voor een divers scala aan leerlingen.
WRR Working paper 29 is geschreven in het kader van het project ‘Migratiediversiteit’ waarin de WRR onderzoekt hoe (de)centrale overheden om kunnen gaan met de toegenomen migratiediversiteit. In dit kader wil de WRR de verschillende kansen, knelpunten en belevingen rond migratiediversiteit in beeld brengen.
Informatie
- Auteur(s): Hanneke Leeuwestein en Meike Bokhorst
- Uitgever:WRR (Wetenschappelijk Raad Regeringsbeleid)
- Jaar van uitgave:2018