Beginsituatie bij nieuwkomers
voortbouwen vanuit de achtergrond van de leerling
Een sterke start
Hoe zou de beginsituatie kunnen worden beoordeeld om voldoende informatie te krijgen om het leren op te bouwen vanuit de achtergrond van de leerlingen?
Op 24 juni 2021 was er een lunchlezing rondom de bovenstaande vraag. De lezing inspireerde ons om informatie te verzamelen rondom deze vraag, inspirerende voorbeelden te delen. Samen met diverse mensen vanuit de wetenschap en praktijk willen we dit niet bij een eenmalig uurtje houden maar iets ontwikkelen, m.b.t. vaststellen beginsituatie, waar de praktijk behoefte aan heeft.
Het startpunt: de lunchlezing
Op 24 juni 2021 was er een lunchlezing waarin de vraag ‘Hoe zou de beginsituatie kunnen worden beoordeeld om voldoende informatie te krijgen om het leren op te bouwen vanuit de achtergrond van de leerlingen?’ centraal stond.
Gastsprekers:
Steven Delarue (Onderwijscentrum Gent) – 5.00-25.00
Marie Steffens (Univ.Utrecht) – 32.00-45.00
Sergio Baauw (Univ.Utrecht) – zowel bij start als bij afronding
handig
Diverse links n.a.v. lunchlezing
hier gaan we aan werken
Wensen voor de toekomst
Tijdens de afsluiting van de lunchlezing, 24 juni 2021, werden deelnemers gevraagd welke behoeften ze hadden. Deze punten nemen we mee terwijl we gezamenlijk de intakeprocedure versterken.
Wil je ook graag meedenken? Geef dit aan via het onderstaande formulier.