Categorie item: Professionalisering
Organiseren van nieuwkomersonderwijs
Wat zijn de succesfactoren, de uitdagingen, de afspraken en ontwikkelingen in het regionaal organiseren van nieuwkomersonderwijs. Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk, kennis van beleid en wetenschappelijke inzichten brengt Sardes een publicatie die een langs breekt voor duurzame, regionale oplossingen op het gebied van nieuwkomersonderwijs. Daarnaast geeft de publicatie een beeld van…
lees meerDe wereld ontdekken in de klas. Hoe nieuwkomerkinderen met elkaar en met leerkrachten een gedeelde wereld creëren
Deze rapportage beschrijft de resultaten van het tweejarige onderzoeksproject ‘De wereld ontdekken in de klas’. In dit CEPM project is door onderzoekers van de Marnix Academie, de iPabo en de Universiteit van Humanistiek op twee basisscholen onderzoek gedaan naar de kennis, kunde en kwaliteiten van leerkrachten om van klassen waarin kinderen van nieuwkomers instromen…
lees meer